Monday, June 6, 2011

anda keBUAYAan atau keBUNGADEDAPan?? bahaya2~

okeh saya menulis tanpa merancang apa-apa. sebab saya tengah kekontangan idea. serius. sungguh. lately, saya duduk rumah sahaja, mengenang nasib diri yang masih menganggur. hurm mintak-mintak ade lah majikan yang sudi untuk meng'kontek' saya setelah saya tinggalkan number fon. hengat senang ker aku nak bagi number fon kat oranggggg haaaaaa! tanda geram. ya, memang saya rasa nak membebel. ttapi saya tersedar, membebel kosong tidak berguna. itu bukan prinsip para blogger. setuju? sila angguk kepala.

tadi saya terbaca paper yang berharga RM 2 tu.. yes, tepat jawapan mak cik timah, - majalah ILUVISLAM. ya, murah sahaja, hanya RM2. beli jangan tak beli. *bagus mak cik timah pon beli, anda? bagaimana? HEE

ceritanya berkenaan mayat lelaki hensem bertukar menjadi HITAM! kenapa?





sebab





dia kaki feremfuan ..... *ejaan memang cmni ke cik penulis? ya memang.


****aku memang pencinta wanita, namun ku MEMANG buaya****


bukan untuk mengaibkan sesiapa, tapi ini lah yang dinamakan pengajaran.
lelaki itu memang seorang yang kacak, memang menjadi kegilaan ramai. ape org kata, sekali petik, 10 pompuan dtg. *10 je ker banggg? NGEH!
nak dipendekkan cerita sebelum anda boshan, c lelaki ganteng tadi pon meninggal dunia. sewaktu dimandikan, badan nya dipenuhi kudis. NAUZUBILLAH. dan wajahnya bertukar hitam.
penulis majalah ILUVISLAM cuba mengingatkan kita tentang balasan atas dosa-dosa kita.


mari beristighfar.


penulis tu juga mengatakan, kalau mayat org yang HENSEM pon boleh bertukar menjadi hitam, apatah lagi kita yang tak HENSEM atau CANTIK nih.

sekali lagi, mari kita beristighfar. insaf.

kita selalu lupa tentang kematian. saya juga. ASTAGHFIRULLAH.

dan yang begitu menarik perhatian saya, ada pesan di hampir penghujung kata beliau, iaitu ... " moga2 cerita benar yg saya bawakan ini mengurangkan kebuayaan anda sekiranya anda anda seorang yang sangat buaya selama ini ; dan mengurangkan kebungadedapan anda andai anda seorang wanita yang bunga dedap selama ini. " *saya edit sedikit*

wanita bunga dedap ialah wanita yg sering keluar malam cari jantan.


tak fasal-fasal bunga dedap dijadikan bahan. kan? bunga dedap cantekk ape. huhu!




sekadar hiasan : 
buaya yang HEPY!


bunga dedap????
*image was copied from other website.
ok, itu sahaja yang saya nak bebelkan. terima kasih kepada majalah ILUVISLAM, kerana tidak putus-putus memberi pengajaran dan peringatan. KEEP IT UP!
p/s : marilah membeli majalah ILUVISLAM , sekali anda beli, nak beli lagi edisi yang akan dtg!

sebelum terlupa, selalu kan kita mendengar kata-kata, " jadilah wanita seperti mawar berduri"-- cantik dipandang, tapi jarang-jarang orang dekati kerana durinya." peringatan bersama.
assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment