Saturday, April 2, 2011

berbahagialah dengan Allah....


im happy for you.
again, i lost my soul friend.
yes
for me, friend is like me.
egois nye saya
maaf.
but then, im happy for hearing your story.
your happiness.

sayu. hati sayu.
but suddenly, i remember this one mesej,
di saat orang lain bergantung kepada dunia, gantunglah dirimu hanya pada ALLAH.
di saat orang lain bergembira dengan kekasih hati mereka, jadilah dirimu merasa bahagia dengan ALLAH.
 di saat orang lain pergi menghadap raja dan pembesar-pembesar untuk mengais harta dan mencintai mereka, jadilah dirimu benar-benar mencintai ALLAH.
ada ayat yang terkesan di hati, "kalau awak pikir alahai, nape lah aku je yang takde sape-sape. padahal orang lain ade yang dah ade bf, dah nak tunang, ada yang dah kawin dah pun, awak pikir macam ni je lahh... ala, nikmat kawen, keseronokan kawen tu sekejap je. " and aku nak tambah,,, "cinta yang fana itu memang tidak ada keseronokan nya, carilah di mana sekalipun, memang tiada. unless ia nya berdasarkan cinta menuju ke jalan Allah. Ya Allah, jadikan aku toyyibat(wanita yang solehah) sebelum aku berjumpa dengan toyyibin (lelaki yang soleh) untuk kuuu~



No comments:

Post a Comment